Grattis på födelsedagen, Zoran!

Jag känner mig väldigt utsatt när jag inte har några persienner eller gardiner i vardagsrummet.
För grannens barn brukar springa runt här utanför och glo in, och det är inte alltid så kul när man sitter halvnaken i soffan och tittar på Vänner med en påse chips på magen.
Får fan se till att fixa det till helgen åtminstone.

Ibland har jag tänkt såhär när jag inte har några pengar kvar, och det är typ två veckor till lönen dyker upp på kontot:
Varför flyttar jag bara inte in på jobb?
Ingen skulle någonsin märka om jag sov där eller inte.

Fördelar:
Gratis el, internet, hyra, värme, två duschar, två toaletter med separata duschar, 3 datorer, stor lokal på kanske 400, 500m2, gratis toalettpapper, tvättmaskin och gratis tvättmedel, torkskåp, torktumlare, städfirma som städar var helg, slipper köpa busskort, är alltid på jobb direkt när jag vaknar, det är omöjligt att försova sig.

Nackdelar: Finns varken soffa eller säng på kontoret, jag kan få sparken.

På ett år sparar jag (om jag skulle flytta):
  • Hyra: 44820kr
  • El: ca 2000kr
  • Bredband: 4788kr
  • Toalettpapper och tvättmedel/sköljmedel: ca 1100kr
  • Busskort: 4740kr
57448kr på ett år!

Hmm..

Kommentarer
Postat av: z

jävla billig el du har, ja fick 1300 på kvartal

2009-04-01 @ 17:43:17
Postat av: Simon

Jag har slängt lappen, men jag har för mig jag ska betala 4800 kr på ett år, men kan det stämma? jag har ingen koll på det iaf

2009-04-01 @ 17:54:28
URL: http://simplified.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du skulle ju kunna lära dig att hantera dina pengar på ett bättre sätt annars :)

Göra upp en budget?

2009-04-01 @ 18:48:25

Kommentera här:

Namn:
How you doin?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt budskap:

Trackback
RSS 2.0