It´s all in the past




Denn bilden får mig att minnas det förgångna.
Just i detta ögonblick är allt så perfekt som det kan vara.
Jag har en flickvän som jag älskar mer än allt annat i världen.
Vi bor ihopa, är förlovade, bortresta, äter gott, och jag har precis blivit fast anställd på mitt jobb.
Det som dock kunde förstöra min dag vid detta tillfälle skulle kunna vara en så simpel sak som att min buss kom försent.

Så det är rätt skönt att lämna den tiden bakom sig, för när allt är bra som det möjligen kan bli, så händer det otänkbara.
Just det, man utvecklar behov man inte visste fanns hos en.
Och som sagt, man blir mer lättretad.
Men inte minst, man uppskattar inte saker lika mycket.
Nu är det däremot småsakerna i livet som förgyller min vardag:

  • Att träna kl 05.00 på morgonen
  • Vänta på bussen
  • Cykla i regnkaos
  • Få plötslig batteridöd på mobilen när man är utomhus
  • Att inte sova mer än 4,5 h/natt pga att jag fastnat framför någon bra film eller serie (host, host.. VÄNNER)
  • Bli skrattad åt när man berättar för någon att man är kär i personen
  • Supa bort 1000kr på en kväll
  • Spela bort 500kr på JackVegas
  • Ragga på tjejer och få nobben

Allt kanske inte låter så jätteroande, men det man inte dör av gör en starkare.
Med tanke på att man varit singel i över ett halvår nu, bor själv och har precis så mycket pengar att jag har råd att klara mig, så tycker jag ändå det känns som världen är mitt ostron.

Kommentarer
Postat av: Vilandra

Vad skönt att du ser så positivt på tillvaron =)

Har man bara en positiv inställning så brukar det mesta ordna sig (säger de).

Tvärtemot mig hrm Jag är en väldigt pessimistisk för livet...men jag jobbar på det ;)

2009-04-16 @ 06:45:54
URL: http://itshardtobetough.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
How you doin?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt budskap:

Trackback
RSS 2.0