Kidnappar-grannen

Ibland undrar man hur man lyckats flytta till exakt samma hus, och lyckats få lägenhet precis på bottenvåningen, granne med en kidnappare.
Jag visste inte ens själv om det förrän typ två, tre av mina kompisar och min syster påpekade det.

Morsan: Ja, min son bor här precis i krokarna, där borta på fiskargränden.
Kalle på "Kalles": Jaja, då bor han nog i samma trapp som Kalle med kniven..

Mycket riktigt, jag bor granne med knivkillen.




Jag har bott här sen första november, och har knappt märkt av denna lustiga granne.
Men så en dag denna vecka..

Bzzzzzzzzzz - det ringer på dörren..
Tänker för mig själv att det måste vara någon granne som gnäller på ljudvolymen, trots att klockan bara är tre på dagen.
Så jag sänker snabbt högtalarna till minimal volym.
Lunkar mig sakta till dörrhålet och blickar ut.
Vem fan är detta, tänker jag..äh, jag öppnar.
Jag möts av en slå-mig-i-ansiktet-alkoholdoft.

K: Hej Simon

Fuck, kidnapparen kan mitt namn!

S: Hej?

K: Jag bara undrar..

S:Ah, jag ska sänka lite om det är musiken du syftar på..

K:Nej, nej, det gör inget, jag brukar själv kräma på rejält.

S:Okej, för ibland kan ju grannarna här vara lite kinkiga.

K
:Jo, det brukar ju vara hon tjocka som bor granne på andra sidan om dig, som gnäller.

S:Haha, jo.

K:Jo, men jag tänkte.. kan man låna några mått kaffe?

S:Jo, det går hur bra som helst, vänta lite..

Har jag blivit kompis med Kalle med kniven, f.d kidnappare?

S:Varsågod..

K:Tack så hemskt mycket.

Jag säger varsågod och stänger dörren.
Det var väl inte så farligt..

Hinner knappt in i vardagsrummet förrän det ringer på dörren igen..
BZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

K: Ja, hej igen..

S: Hej.

K: Jag tänkte du kanske gillar denna skiva.

Raj Montana band? What the fuck


K: Den kan du kräma rätt bra med i högtalarna, det är rätt ösig musik.

S: Haha, tack så mycket.

Det är läskigt, men samtidigt lite vackert.
Jag och kidnapparen Kalle med kniven är vänner.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
How you doin?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt budskap:

Trackback
RSS 2.0