Stockholm fram och tillbaka fyra gånger förra året - PÅ CYKEL!

Jag kan ärligt säga att jag blev inspirerad av Antes inlägg som handlade om hur mycket han cyklade varje vecka (?)
Tänkte göra samma sak för ett tag sen, men har inte riktigt funnit orken förrän nu.

Bara cyklandet från mitt jobb och hem igen går på 8,2km var dag.
Sen varierar ju det på jobb, så det blir rätt svårt att räkna ut.
Vi har nämnligen A,B och C-dagar som vi kallar det.
A-dagar kör jag moped i Glumslöv och rör därför inte särskilt mycket på mig på själva utdelningen.
B-dagar är jag borta vid Hantverkargatan och i Örja osv, dit är det 4,6km, sen cyklar man ju lite överallt, fram och tillbaka och yrar.
C-dagar delar jag där jag bor, dvs samma sträcka som det är till jobb (samma sak även här, man yrar ju fram och tillbaka mellan gatorna så man kan inte riktigt räkna sträckan)

Sen kan jag inte räkna med
allt springade i portar osv, men jag avrundar ändå..
Så man kan säga att jag cyklar och springer ca 1,64mil var dag (antagligen mer än så eftersom jag inte räknar med extradelning när folk är sjuka osv)
Det, du!
Det blir 8,2 mil i veckan, och på hela året (ca 262 arbetsdagar 2008) så blev det 4296,8km, alltså 429,68mil!
Ungefär Landskrona-Stockholm fram och tillbaka fyra gånger.
Och det är bara den motion jag får på jobbet.

Varsågod Nilsa.. där har du något att bita i :)


(Ja, vi har Sveriges absoult sexigaste jobbkläder)

Kommentarer
Postat av: andreas

okey okey du vinner :p

2009-08-24 @ 18:26:35
URL: http://jagheterandreas.blogspot.com
Postat av: Mössan

haha.. ja det e det nog =D

2009-08-25 @ 11:49:58
URL: http://tompfied.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
How you doin?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt budskap:

Trackback
RSS 2.0