Veckans dummaste (kanske årets)

På min utdelningsrunda i Glumslöv ser jag något konstigt framför mig.
Det ser ut som en silvrig combi, antagligen en saab, men ej säker, som står stilla mitt i vägen på Heimdalsgatan.
Ser ut som denna bil står stilla mitt på vägen, så jag kör fram till denna chaufför som inte riktigt verkar ha alla indianer i kanoten.
Till min förvåning står han inte alls stilla på vägen, nej, nej.
Han BACKAR, mitt på Heimdalsgatan, säkert hundra meter, om inte längre.
Inte backar denna gamla man snabbt heller, utan håller nog en stadig hastighet på 5-10km/h.

Plötsligt kommer en bil framför honom, och en bakom honom.
De bilarna var så sjukt nära på att kollidera att jag nästan var sugen på att ställa mig mitt i gatan och vifta med armarna.
Synd att jag inte filmade det hela, för det såg helt sjukt ut; en gammal man som backar över 100 meter i snigelfart, när andra bilar kommer körande, och han backade I MITTEN AV VÄGEN.
Oh, ja, vad det finns gott om vilsna gamlingar.
Släpp inte ut de på vägarna vad ni än gör

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
How you doin?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt budskap:

Trackback
RSS 2.0