.......

 Sen när är det inte accepterat att stöna på café?
Bögar får lov att hålla hand, barn får lov att skrika, men jag får inte lov att "fake-stöna" på offentliga platser?
Detta är sista gången mitt folk blir diskriminerade, minsann!

S: "Ja, alltså om vi säger man kommer upp i 25km/h i snitt på rullskridskor, då blir det ju 2,5 mil på en timme.."
V: "Wow, hur kunde du räkna ut det så snabbt?"
Bakfyllan har talat, och jag känner mig plötsligt som den vinnande sidan, och den smartare parten :)
Nog med att man säger dumma saker på fyllan, men dagen efter? - Skärpning, folk.. ni får lära er att hantera spriten liiite bättre :)

Tittade precis på ett alla-hjärtans-dag-avsnitt av The Office (US, såklart) och kom på mig själv med att sitta och fundera lite på saker och ting.
Visst är det kul att få saker av folk som bryr sig om en, men inte fan ska det behövas en dag för detta.
Skippa tramset, och spara det till någon annan dag istället så kanske det blir en överraskning?

Sen har vi ju redan dagar för i princip resten av folket, samt några bakverk.
Mammor, pappor, barnen, kvinnor, homo-bi-transsexuella, semlor, kanelbullar, de döda, aidssmittade..
Visst, det är skönt att försöka visa att man bryr sig, men.. What´s next?
Ska vi ha en dag för var enskild sak, för att behöva påminna oss om vad som verkligen är viktigt här i livet, och låtsa att vi verkligen ger ett blankt fan i det?
Våga vägra dessa avskyvärda dagar, och behandla folk med respekt varje dag, inga undantag.
....

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
How you doin?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt budskap:

Trackback
RSS 2.0