Världen går under, och jag är svaret

Bzzzzzzz!
Någon ringer på dörren.
Jag tittar i dörrhålet och ser tre män med orangebruna capes.

Ska de kidnappa mig, eller är det tv-licensen?

"Simon Möller?", frågar personen närmst dörren.

"Ja", svarar jag och öppnar dörren..

De och tre män till springer in i min lägenhet med små röda stearinljus på mörka plåtfat.
Alla utom en sätter sig på knä på golvet med händerna mot pannan, redo att be.
Han, som jag förmodar är ledaren, ställer sig i mitten av vardagsrummet med utsträckta händer och tittar upp mot taket.
"Världen går under och vi har fått berättat för oss att du är svaret på allt"



Dagens sjuka: Jag har arbetstid till 14:45, jag stämplar ut 11:55

Dagens överskattade: City Gross - om jag skulle få en möjlighet att välja bort att handla på denna äckliga kedja skulle jag mer än gärna göra det, men nu bor jag två minuter från denna stora lokal full av illaluktande gamlingar, skrikande barn, oartiga kassörskor med pms och priser som inte alls är värda besöket.

Dagens underskattade: Värmeljus - Billiga, skapar mysstämning, ljus och värme.

Dagens pinsamma avslöjande: Jag vet inte när min pappa fyller år

Kommentarer
Postat av: Emilia

Jag vet inte heller när han fyller år, om det känns bättre. Palla bry sig liksom haha

2009-02-20 @ 21:52:32
URL: http://emiljaaa.blogspot.com

Kommentera här:

Namn:
How you doin?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt budskap:

Trackback
RSS 2.0