Missfoster och kåta 40-åringar som inte kan dansa

Man har hört från nära och kära: "Det är skit", "Gå inte dit", "Dansgolvet är typ åtta kvadratmeter" och så vidare..
Men..
nu har ägarna av Olivers förstått att det inte lockar ungdomar (då även Tages har öppet till 03:00) och har därför sänkt åldern från 23 till 20 år - varje dag.
Igår blev jag därför indragen på detta, vad jag hört, sunkiga ställe innehållandes minst sagt udda människor.
Av andra även kallade "rejects"..

I dörren möts man av människor som var halvvägs att kräkas.
Nåja, det är ett uteställe - so what?
Jag ställer mig i kö för att få en stämpel.

Det går snabbt i kön och jag möts av en trevlig herre som hälsar mig välkommen.
60 kronor fattigare går jag raka vägen in till baren och beställer en stor stark.

"En stor Pripps Export"
, vrålar jag och sätter mig på en barstol.

Bartendern: Va?

S: Priiiiiiiiipps Expoooooort..

Bartendern:
.......

S: .........

Bartendern: Pepsi?

S: Nej, Pripps Export!

Bartendern:
Aha, jag trodde du ville ha pepsi.
Hon skrattar och går sedan vidare till kylen

Bartendern:
51kr
Det skulle kosta 47kr men vad gör det?

Jag slänger fram pengarna på barbänken, och möts av en äldre herre som inte ser alltför glad ut.

?:
Akta dig från min plats!

S: Din plats? Här står ingen dricka..

?: Det är min plats.. flytta dig.

Kvinnan brevid honom:
Skit samma, sitt du kvar

Mannen blir sedan lite småsur, men ställer sig bakom mig i tystnad.
Jag går snabbt iväg efter jag fått min bärs.
Redan efter första klunken tycker jag dock ölen smakar konstigt.
Tittar på flaskan och märker då att jag fått helt fel öl.
I min hand har jag inte en Pripps Export utan en Falcon Bayersk.

Jag sitter ändå och smuttar på min felaktiga öl
och tittar ut över det sjukt pluttiga dansgolvet.
Det rymmer kanske 8 personer, och alla de åtta lyckas såklart passa in på min systers beskrivning (och min tidigare uppfattning) av folket på Olivers:
  • 40-åringar som inte kan dansa., och tror att det är "hippt" att vara på Olivers
  • Personer som fattas fingrar eller har konstiga ärr/missbildningar på kroppen
  • Tjocka tjejer som tror dom är snygga
  • Folk som klär sig i 15 år gamla kläder
  • Sönderknarkade människor
  • Folk som inte kan ragga
  • Personer man förut inte sett i Landskrona
  • Och sist men inte minst; ungdomar som är för berusade, unga eller fula för att komma in på Tages


Aldrig mer Olivers!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
How you doin?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt budskap:

Trackback
RSS 2.0