En fiskmås går på vägen

Jag hade verkligen tråkigt imorse på väg till jobb.
Cyklandes på denna tråkiga raksträcka börjar jag nynna på "Maria Går På Vägen" och tänker vad kul det hade varit att göra om denna låt.
Plötsligt kommer en fiskmås i mitten av cykelvägen.
Han är tydligen på väg åt samma håll som jag är.
Han väjer inte undan, utan fortsätter att gå i mitten i min färdriktning (dumma fiskmås)
Då slår det mig:




"En fiskmås går på vägen
Munnen full av ägg
Jag sjunger och jag skrattar
För han har inget skägg
Han är på väg till torget
För att äta lite bröd
Och solen stiger varm och stor
Och färgar himlen röd

Då möter han en skata
Och en hök med stora klor
Han säger: Jag är torgets kung
Så jag tar vad jag vill ha
Och du är alltför dålig på att äta bröd
Följ med mig in dimman
Så ska jag visa hur man gör"



Jag vet, jag har dålig humor.
Men bättre det än ingen humor alls :)

Kommentarer
Postat av: Cajsa

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

du är en skadad man, vet du det?!

HAHAHAHAHAHAHAHAHA

roligaste jag läst på länge!

tack för att du förbättrade min förmiddag :D

2009-08-06 @ 12:13:23
URL: http://cajsabajs.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
How you doin?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt budskap:

Trackback
RSS 2.0