Mysteriet på Fiskeholm

Jag har länge gått runt och trott mig vara paranoid.
Jag - paranoid, liksom?

Ofta när jag kommit hem tidigt efter att ha slutat vid 13,14-tiden,  har jag trott mig höra konstiga ljud från källaren.
Som om någon dvärg suttit i ett torkskåp och spelat trummor.
Fast vad vet jag, han kunde lika bra hackat grönsaker?

Hur som helst..
Mina grannar stör sig också på de ljuden, samt allt borrande, och frågar mig fortfarande samma jädra fråga som för fyra månader sen:

Utländsk kvinna: "Är det du som borrar varje dag!?"

S: Nej, det var flera månader sen..

Utländsk kvinna: Det är som om du jobbar hemifrån för en byggfirma! Från tidigt på morgonen till sent på eftermiddagen!

S
: Men jag borrar inte längre! Jag jobbar till ungefär halv fyra var dag..

Trög idiot, må jag säga.



Hur som helst, jag ska ner och slänga
i min första tvätt runt 10-snåret.
Innan man öppnar dörren till källaren måste man tända utanför, i trappen, för att få ljus i källaren.
Så jag sätter ner min tvätt och bankar på denna tröga lampknapp.
Jag hör hur någon kommer gående, antagligen innefrån källaren.
Stegen kommer närmare och närmare.
Nu hör jag plötsligt hur ljuden istället kommer bakifrån mig.
Hur är detta möjligt?
Jag upptäcker då att där finns en källardörr bakom mig som jag aldrig provat öppna.
Ett metalliskt dunkande hörs bakom dörren och jag hör hur en nyckel vrids om.
Ut kommer en man som er ut att ha ett turkiskt ursprung.
Jag känner igen denna man, han brukar alltid springa runt i källaren, men varför vet jag inte.

S: "Hej?"
?: "Hey.."

Jag tittar snabbt in bakom denna magiska dörr, förbi mannen som står i öppningen.
Tro det eller ej, men där står en jävla säng!
Med kudde och täcke, och hela köret.
Jag tror även jag såg någon tavla upphängd där nere.

Bestämmer mig för att jag måste sett i syne, och går vidare till tvättstugan.
Fixar och donar där inne, väntar sedan till kusten är klar i trappen.
Jag öppnar dörren.
Sakta, sakta..
Fri sikt, ingen i trappen!
Nu jävlar ska lösa alla mysterier bakom detta, och se vad som pågår här inne!
Jag ska få upp denna dörr, no matter what!
Självklart passar inte den vanliga nyckeln i låset.
Fan, fan, fan!
Det bor alltså en hårig turk i min källare!?
Och jag kan inte göra något åt det.

Kommentarer
Postat av: jennie

jag tycker du ska kontakta din värd om det!

2009-07-01 @ 20:04:42
URL: http://failsafe.blogg.se/
Postat av: Johannes

:O Den dörren måste vi få upp!!



Kontakta hyresvärden och be han öppna den.

2009-07-02 @ 11:43:57

Kommentera här:

Namn:
How you doin?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt budskap:

Trackback
RSS 2.0