Älska att hata

Förr har jag alltid undrat: Varför går folk runt och hatar varandra?
Och svaret är simpelt: ofta finns det en eller flera anledningar till det, och det känns skönt att ha någon som syndabock.
Visst, det svaret kanske inte alltid är så simpelt, men nu tycker jag att det är så i mitt fall.
Jag är trött på att folk tror det är okej att behandla andra för skit sålänge de säger på msn eller liknande :"förlåt för det".
Det räcker fan inte!
Var en riktig jävla människa av kött och blod, ryck tag i personen, be om förlåtelse, öga mot öga, på riktigt, och säg varför du verkligen är ledsen och varför du betett dig som du gjort.
Räcker inte det så får du, med hjälp av gester, bevisa att du verkligen går att lita på.
Ett dåligt agerande försvinner inte i tunna luften för att du som gjort fel tycker så.
Det krävs två personer för att komma överens.

Ibland ploppar
tanken upp;
Kanske är jag bara elak när jag fryser ut?
Kanske borde jag göra som jag alltid gör, dvs låta problemet passera obemärkt, och så står jag där opåverkad när jag i själva verket borde vara totalt förbannad över vad som än hänt.

Jag är tyvärr en sådan person
, en sådan man kan leka med hur som helst utan att jag säger ifrån.
Det är antagligen för att jag försökt vara en så god person som jag bara kunnat vara, men det funkar inte riktigt så i verkligheten när vissa problem dyker upp.
Jag har alltid förlåtit den som gjort misstag så fort jag kunnat, och jag har alltid visat empati.
Denna gången ska jag visa exakt hur jag känner, och jag kommer verkligen inte ge mig.
Den gamla Simon är död.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det är bra simon stå på dig.

2009-03-19 @ 19:58:47

Kommentera här:

Namn:
How you doin?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt budskap:

Trackback
RSS 2.0