"Vad är klockan?"




Hände en underlig sak idag på min runda.
Kommer ut alldeles svettig från Rådhusgatan 4, och tänker: "bara 20 minuter kvar, sen är jag klar med utdelningen".
Så öppnar jag porten och ska precis sätta mig på cykeln när en tjej på sisådär 8 år går emot mig.

?: Hej

S: Heeej?


?: Vad är klockan?

S:Eh, klockan?

?: Ja..

S: ......


?: Alltså, jag menar inte att du ska stressa mer, jag undrar bara vad klockan är.

Jag plockar upp mobilen från jobbbyxorna.


S: Den är halv två.


"Tack", säger den lilla tjejen och springer vidare.
Ett väldigt underligt ögonblick.
Tyckte av någon anledning att hela situationen kändes konstig.

Kommentarer
Postat av: z

raggar på 8 åringar nu med?` tssss

2009-03-31 @ 23:04:52

Kommentera här:

Namn:
How you doin?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt budskap:

Trackback
RSS 2.0