Var kommer allt ifrån?

Den så kallade "bussvinkningen" busschaufförer alltid utövar så fort tillfälle ges, var kommer den ifrån?
Ordet ögonblick - varför inte ögonblink?
Varför är det tillåtet att skriva både color och colour i engelskan, utan att ha fel?
Hur kommer det sig att det ALLTID pågår något slags byggarbete i Landskrona (och Landskrona är som alla vet, inte på något sätt stort)?
Allt detta verkar vara en omöjlighet att ta reda på mer information om..

Men..

Min syster har i alla fall sedan en tid tillbaka lyckats uppfinna ett eget ord.
Hungerkramp..

Detta ord är helt enkelt ett sätt att beskriva symptomen av hunger.
"Man får så ont i magen att det till slut dunkar..nästan krampar sig"
Därav just hungerkramp.

Hur som helst..
Jag har lyckats vara lite duktig idag.
Målat en svart fondvägg där tv:n står, och jag blev rätt nöjd med resultatet.
Kanske eventuellt kommer behövas ommålning imorgon på vissa ställe, men det tar jag då.
Nu ska jag försöka få odning i mina garderober som jag lyckats fylla med allt från kläder, mobilladdare, papper och flyttkartonger till cd-skivor, väskor och skräp i.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
How you doin?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt budskap:

Trackback
RSS 2.0