What, what!?

Tänkte börja en serie med dumma påstående och felsägningar som jag kallar What, what!?.
Alla personer förblir anonyma (vem vet, de kanske blir mobbade livet ut pga dessa små incidenter)
Vi kan ju börja lite smått med följande:
Jag ska åka tåg för väldigt många år sen, till Lund och festa på kulturnatten.
Tjejen jag dejtade för tillfället säger till mig: "Jaså, ska du dit? Jag ska till Helsingborg, så vi kanske ses på tåget, vad kul!"
Det roliga är ju att det är två helt skilda tåg och håll, vilket vem som helst förstår som i alla fall är lite frisk i huvudet.


Två personer har även fått för sig att jag i princip börjar min dag, kl 07:00 med att cykla, och slutar 15:30 med att cykla.
De förstår verkligen inte att jag snarare är inne mer än jag är ute.
Vi har för fasiken ett kontor på Hjalmar Brantings v.11, där vi börjar kl 7, sen gör man arbetsuppgifter där, och kanske cyklar ut kl 11, sen tillaka runt 14.
Sen kanske en och en halvtimme innearbete efter det.
"Alltså, vadå? Dricker du kaffe på jobb? Cyklar inte du bara?" - helt seriöst sagt.
Samma sak här:

T:Var är du?"
S: I Asmundtorp, ska snart tillbaka till kontoret.
T: kontoret? Har du eget kontor?
S: Nej, det är ALLAS kontor, vad fan ska jag kalla det så du förstår? Arbetslokal?
T: Varför behöver man det? Du delar ju bara post.
S:Vadå, så jag börjar min dag kl 7, så står en cykel redan färdig med post på Norra Långgatan?
T:Ja, inte vet jag?

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
How you doin?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt budskap:

Trackback
RSS 2.0