Netto vs City Gross

Jag fick ett sug efter att handla på Netto efter jobb idag.
Sagt och gjort; jag cyklade genom karlslundsskogen för att komma dit.
Parkerade cykeln utanför butiken, gick in.
Hittade lite coola växter jag ville ha till min uteplats, samt lite fröer.
Plockade även på mig sånt nödvändigt man brukar behöva som mjölk, juice och ägg.
Ställde mig i kassan.
Letade förgäves efter plånboken som brukar ligga i jackan - men hittar den inte.

DEN ÄR KVAR PÅ JOBB I OMKLÄDNINGSRUMMET, FAN, FAN, FAN!


Går  tillbaka längre in i butiken och lägger min gula nettokorg på golvet (med alla varor i), går sakta förbi kassörskan och ut mot min cykel.
Låser upp det inbyggda cykellåset.
Sätter mig på sadeln och cyklar snabbt tillbaka till jobb.
Låser upp huvudingången och går raka vägen in i omklädningsrummet där jag finner min plånbok ligga framme.
Hivar ner den i jackfickan där den hör hemma, drar åt dragkedjar och pinnar iväg på cykeln.
Känner att jag inte längre har någon lust att gå in på Netto än en gång, så jag cyklar till City Gross som ändå ligger ett stenkast ifrån mitt hus.
När man tror att den egna viljan är stark.. - Usch, vad jag hatar City Gross.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
How you doin?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt budskap:

Trackback
RSS 2.0