Insomnia?

Jag förstår inte det.
Ibland somnar jag bara direkt när jag kommit hem.
Gårdagen är relativt suddig, jag vet inte ens vilken tid jag somnade, men kan gissa på att det var runt sexsnåret.
Sen vaknade jag inte förrän prick 03:00.
Vad är det som händer?
Är detta någon slags konstig sjukdom jag lider av?
Visst, min ordinarie nattsömn är väl cirkus 5,6 timmar.

Anyhow..
Jag vaknade med mina byxor halvt uppknäppta, min t-shirt på och mina strumpor bortkastade i andra änden av soffan.
Kom då på att jag inte hade ätit någon middag/kvällsmat och bestämde mig för att åtgärda detta.
Sagt och gjort, jag gick raka vägen in i köket och började förbereda maten.
Passade även på att laga mat som jag kunde ha med mig till jobbet, vilket jag oftast brukar vara för lat för att ordna till dagen innan.

Nu sitter jag alltså framför datorn, äter min mat och klockan är 03:34.
Sätter på ett avsnitt av South Park.
Jag kan verkligen inte somnade om, och sätter därför på ett avsnitt till.
Brygger en stor kopp kaffe och återgår till South Park-tittandet.

Efter ytterliggare några avsnitt bestämmer jag mig för att dra iväg till gymmet.
Tur för mig att det har öppet dygnet runt.
Trär på mina träningskläder, som by the way luktar lite funky (nåja, de kommer ändå lukta apa efter träningen)
Packar väskan med mat till jobb och ger mig av utför dörren.
Redan i trappen möts jag av en så obeskrivbar kyla.
Men när jag kommer ut från trappen för att låsa upp min cykel Gösta märker jag att det faktiskt är rätt behagligt utomhus.
Nästintill vindstilla, inga människor på gatorna, och beckmörkt.

På väg till gymmet ser jag att någon/några busar klottrar ner polisstationen med svart sprayfärg.
De har dragit massa linjer och skrivit mängder av anarkistmärken.
Nåja, jag tränar i 50 minuter och cyklar vidare till jobb.
Fortfarande relativt lite människor ute på stadens gator.

Nu sitter jag alltså på jobb med en skål cornflakes framför datorskärmen.
Klockan är egentligen 06:38, men i mitt huvud redan 13:50

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter mysigt.

2009-10-15 @ 13:16:49
URL: http://tracklare.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
How you doin?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt budskap:

Trackback
RSS 2.0