Snordalk och könsvätskor

I princip alla på mitt kontor har fått en så kallad (efterlängtad) "löneförhöjning" på ca 300kr i månaden.
Jag hade räknat med snarare 1000 kr, men nåja, man får vara nöjd för det lilla man får.
Men det har varit mycket snack om de som tjänar lägst i Sverige det senaste året, och på denna hemsida listar man alla Sveriges sämst betalda jobb.
När jag började på CityMail var ingångslönen betydligt lägre än deras "sämst betalda" jobb.
Nu, efter att ha jobbat på mitt jobb i snart 3 år så ligger jag fortfarande på det näst sämst betalda jobb med 18103kr.
Men det är inte det enda, för mitt jobb står inte ens med på denna lista, eller jo på sätt och vis är det "övriga servicearbetare", men så mycket tjänar vi ju inte.
Smusslar CityMail med lönesnacket, eller räknas vårt jobb inte som jobb?

Sen påstår de att restaurangbiträde tjänar näst sämst, men då är ju inte dricksen inräknad.
Hur ska man på mitt jobb få dricks till exempel?
"Titta här, jag stoppar in din post extrafint i brevlådan!" - det förtjänar väl ändå några kronor?

Restauranger är ju de platser där man helst inte vill göra personalen missnöjd på, med risk att få en snordalk eller könsvätskor i maten.
Så där är det bäst att bli stammis och ge gott om dricks.
Men jag kan tyvärr inte göra så på folks post.

Eller jo, det kan jag ju.

Kommentarer
Postat av: Emilia

ha ha, visst kan du :)

2009-10-03 @ 22:50:45
URL: http://emiljaaa.blogspot.com

Kommentera här:

Namn:
How you doin?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt budskap:

Trackback
RSS 2.0