Usch, dusch

Svettig och sunkig som man var, klev man in i dushcen och skruvade på värmeknoppen.
Duchreme över hela kroppen, spola av snabbt - check.

Gojsade in massa, som jag trodde var shampoo, i mitt hår.
Blötte håret och ruffsade in detta klet i håret.
Men det vägrade lösas upp och bli skummigt.

"Vad fan är detta för jävla shampoo?"

Jag läste på flaskan:
"Head & Shoulders Mjällbalsam"

Fan, min typiska otur!

Nu gav jag det ett nytt försök, och sträckte mig efter flaskan som stod brevid (lägg då märke till att jag fortfarande har balsam i håret) och kletade även ut detta i mitt fluffiga hår.
Även detta shampoo kändes lite suspekt.

"Dove Balsam"

Alltså, vafan!
Har jag bara balsam i mitt badrum?

Så nu står jag alltså med två stora doser balsam i mitt hår.
För att göra det hela komplett hittar jag givetvis den efterlängtade shampooflaskan.
Nu sprutar jag även in detta i mitt hår, som nu består av tre omgångar kemikalier för mitt hår.
Sköljer ur allt från håret och torkar av mig.

För att sedan köra på samma spår torkar jag snabbt av mig, går in i köket och öppnar kylskåpet.

Varför har jag öppnat kylskåpet?

Just det, jag skulle ha kläder.
Mina två hjärnhalvor vill olika saker - tydligen.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
How you doin?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt budskap:

Trackback
RSS 2.0