My man of mysteries

Idag, vid lunchtid, fick jag ett samtal från ett okänt mobilnummer.
Jag misstänkte direkt att det var från 3 då jag är kund hos dom.

Klick

S: ...Hej?

Okänd: Hej.. (massa konstiga läten som bryts av bakgrundsljud), ?

S: Eeh...ja?

Okänd: Ah, bra

S: ....

Okänd: Ja, jag är från 3 alltså, du är väl kund hos oss?

S: Jojo, jag är kund hos er.

Okänd: Hur är läget?

S: Jofan, det är bra här

Okänd: Jobbar och sliter?

S: Ja, det kan man väl påstå

Okänd: Äh, tänk på att det snart är helg, då kan du ta dig några pilsner

S:
Haha, ja det blir väl det!

Okänd: Men jag tänkte mest fråga dig hur pass nöjd du är med din mobil och så..

S: Jodå, helt nöjd.

Okänd: Okej, "helt nöjd.." (skriver på ett papper)
Hur tycker du annars om tjänsterna och så, jag ser att du smsar mycket.

S: Jodå, det funkar bra, men jag är inte nöjd med musiktjänsten, skulle du kunna säga upp den?

Okänd: Okej, jo, men det kan jag fixa sen, det är en uppsägningstid på 30 dagar där.

S: Okej, skitbra. Tack!

Okänd: Vad har du för uppkoppling hemma förresten?

S: Jag har Telia som leverantör, och 24mbit.
Och jag är jättenöjd med det, för jag kan bara få en billigare leverantör, men det är Comhem, och de gillar jag inte, så det fick bli Telia.

Okänd: Hur mycket betalar du för det varje månad?

S: Fyra hundra kronor

Okänd: Okej, "fyra hundra kronor..." (antecknar igen)
Behöver du så snabb hastighet?
Vad gör du på internet?

S: Ja, jag spelar en del, laddar hem mycket musik,film osv.

Okänd: Okej, jag tänkte mer om du bara betalade räkningar..

S: Alltså, nej, jag är i behov av min hastighet..
Annars hade jag fixat mobilt bredband då jag har en laptop.

Okänd: Okej, då var det inget mer jag ville veta.
Men du kan ju spara mitt nummer i din mobil ifall du vill fråga något, när som helst, eller så hör jag av mig till dig.

S: Ehm, okej..(?)

Okänd: Men, du! Ha en trevlig helg, gubben!

S: Haha, detsamma!

Klick




Okej att de fått privata mobilnummer för att försöka få folk att svara i telefonen.
Det är ju rätt givet vem det är som ringer när det står "Okänt samtal" eller "Privat Nummer".
Sen att försöka lura en att de är ens polare är ju ett annat trick att få ens tillit.
Men det funkade, den trevligaste "telefonförsäljare" jag stött på i hela mitt liv.
Dock blev jag lite förvånad när han kallade mig för "gubben"

Kommentarer
Postat av: Markus

Har hänt mig också. En snubbe som ville pracka på mig mobilt bredband som sa något i stil med "och så kan du få dångeln (stavning?) i rosa också och det måste du ju bara ha, lilla gubben"



Flabbade som fan xD

2009-09-17 @ 18:31:04
URL: http://patentverket.blogg.se/
Postat av: Sara Lindberg

Då skulle du hört mig, jag kickade ÄS när jag var telefon försäljare ;D

2009-09-17 @ 18:47:58
Postat av: andreas

haaah ..trodde hela tiden de va en brutta :p

2009-09-21 @ 22:02:03
URL: http://jagheterandreas.blogspot.com

Kommentera här:

Namn:
How you doin?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt budskap:

Trackback
RSS 2.0