Skit, mög, pissdag

Jag har nyligen upptäckt hur jävla skönt det är att sova naken.
Aldrig förut har man varit så avslappnad innan man somnat.
Problemet är att man kanske glömmer att ta på sig boxer på morgonen, när man kanske är sugen på ett glas juice på morgonen.
Och jag har ju inga gardiner eller dylikt i köket (och jag bor på första våningen) så alla förbipasserande kan ju stå där och applådera /skratta åt det gud gav mig.
Nåja, skitsamma; jag ligger där naken i sängen och drömmer sexdrömmar, tyvärr om en av de fulaste kvinnorna jag någonsin mött.
Och mitt i allt vaknar jag av att någon jävla städbil kör förbi, precis utanför mitt sovrum, och rengör hela gatan.
Den gör detta varje tisdag kl 05-något - är inte detta LITE tidigt?
Och inte nog med det, nej, nej.
Den ska hålla på att blinka som en jävla polisbil på amfetamin.
Vaknar man inte av detta är man antingen gammal och döende, eller rent av död.
Jag har inte störts så mycket av det förut, men i morse var det fan ta mig nog.
Vem börjar jobba SÅ tidigt?
Jag trodde det var vid 7-tiden normala människor började jobba, som jag, men jag hade visst fel.

Dagen på jobb ser tuff ut.
Jag försöker ändå hålla humöret uppe, men visst fan tappade jag mitt cykellås någonstans i Landskrona under gårdagen.
Jag låser därför inte cykeln, och går in och byter om.
Försöker fortfarande hålla humöret vid en acceptabel nivå, och tittar på klockan.
"Just fan, nu ska jag till tandläkaren".
Och iväg kör jag med en fullpackad jobbcykel till Sturegatan.
Ska laga ett hål om en månad får jag reda på, och jag försvinner vidare.
1 timme prima jobbtid förlorad.
Nåja, jag kör vidare med lite blod i käften.
Allt går bra bara jag spottar ut sista blodrinnet på vägen tillbaka.

Jobbdagen slutar precis halv 4, rätt lagom ändå, men till min förvåning hittar jag mitt förlorade cykellås precis utanför kontoret, mitt på gräsmattan.
Jag utbrister i glädjetårar och håller upp låset som en trofé.
Men, NEJ, låset är ituslitet av något!
Antagligen denna jävla gräsklipparbil som körde förbi här imorse.
Ser då att låset ligger utspritt i tre delar på gräsplätten.


Nåja, detta fixar jag med en öl, lite hemlagad kyckling och en dusch.

Kommentarer
Postat av: junie

Hejhej!Måste bara få säga att din blogg är så galet rolig!! Jag har följt den ett kort tag nu, och skrattar ofta högt åt dina inlägg :D Sorry, men jag antar att jag gillar att läsa om andras elände höhö

2009-09-15 @ 18:26:36
URL: http://sockeriogat.wordpress.com

Kommentera här:

Namn:
How you doin?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt budskap:

Trackback
RSS 2.0