Arg hund, transvestit och Göran Slips

Ibland är det en fröjd att jobba som brevbärare.
Särskilt med alla original på ens rundor.
  • Jansson - en man med flint OCH hästsvans (hur fan går det ihopa!?) som ALLTID frågar mig 10 portar ifrån honom om han fått någon post idag.
    Mitt svar är alltid detsamma: "Jansson i 11C? Nej, inget till dig".
    Han ser alltid lika chockad ut, men fortsätter att skutta vidare med sina små ben på sin knappt 160 centimeter långa kropp.
    Misstänker att han är arbetslös eller liknande, han är alltid ute och går, ALLTID, oavsett om klockan är 10:45 en tisdagsmorgon eller 20:15 en lördagkväll.
  • Asiaten - En man med världens (antagligen) stösta leende.
    Antagligen så stort att man kan trycka in ett helt Ballerinakex-paket där, från högersidan till vänstersidan.
  • Paret Isaksson som alltid sitter ute på sin uteplats, de är inte trevliga, men inte heller motsatsen.
    Men det är ändå skönt att alltid se de gamla paret på deras uteplats, det fulländar min dag på något underligt sätt.
  • Nisse trimmare - En man, kanske 68 år gammal, som till 90% ALLTID är på gården och antingen klipper häcken/gräsmattan eller sina tånaglar.
    Okej, det där sista vet jag inget om, men han verkar gilla att klippa och trimma saker, så man vet inte vad mer han gillar att klippa och trimma - och tur är väl det.
  • Göran slips - fastighetsförmedlare.
    Man måste in på hans företag och lämna posten för han inte haft orken att fixa en brevlåda.
    Och där inne har han en en agressiv pudel (ja, ni hörde rätt)
  • Han där - Mannen som alltid tittar på mig från sitt fönster
    Antagligen lider han av någon sorts tvångssyndrom.
    Men det är läskigt, var jävla gång man ska in i porten står han och smygtittar på mig.
    Någon gång har jag vänt mig och tittat tillbaka, i säkert en minut, men han vänder inte bort sitt ansikte.
    Det är creepy..
  • Doggen - En hund på fjärde våningen som ALLTID hör när jag kommer cyklande utanför fönstret.
    Oavsett om jag är på deras gata eller mittemot så ser alltid hundfan mig, sätter sig i fönster, stirrar mig rakt in i ögonen och börjar skälla.
    Jag vet inte varför den skäller på just mig, det verkar ju inte vara någon annan den skäller på.
    Den kanske tror att jag är arab eller något?
    Jävla arabhatande hund!
  • Dansken - mannen som gav mig credit för att vi hade gummiband runt vår post (hur ska vi annars kunna göra högar som håller ihop)
    Hört ett rykte att han även ska ha varit tillsammans med en man som han trott ha varit kvinna.
    Förvisso var denna man glad för att klä ut sig i kvinnokläder och dylikt, men ändå, de skulle varit tillsammans i några år.
    Har man inte sex då?

Hmmm, ordet ALDRIG förekommer fem gånger i detta inlägg (med detta sista inräknat)

Kommentarer
Postat av: Sara Lindberg

Är du arab?? :)

2009-09-08 @ 12:14:58
Postat av: S

Haha, nej, jag är svensk men alla tror jag är allt utom svensk :D

2009-09-08 @ 16:06:37
URL: http://simplified.blogg.se/
Postat av: jennie -failsafe-

inga som haft sex så du hört det genom brevlådan? trodde det var vanligt!

2009-09-10 @ 18:46:20
URL: http://failsafe.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
How you doin?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt budskap:

Trackback
RSS 2.0