Gå ner i vikt utan att motionera?

Jag kan inte med hundraprocentig sannolikhet säga om det var Aftonbladet(antagligen) eller Metro som klämde fram följande för någon vecka sedan:
"Bli smalare till Beach 2010 utan att motionera!"

Jag anade ugglor i mossen redan vid rubriken, men fortsatte ändå läsningen.

"Gå ner i vikt utan att motionera.
Det enda du behöver göra är att äta mindre men fortfarande förbränna lika många kalorier som förut"


Well, no shit?
Så vi säger, om man äter 1kg chips varje dag när man tittar på tv i sådär fyra timmar, då kan man lugnt konstatera att man förmodligen blir ett fetto så småningom (om man förmodan inte förbränner dessa kalorier via jogging eller cykling)
Men om vi nu vändr på steken och säger att vi nu fortfarande skulle äta chips framför tv:n totalt sittastillande, MEN hör här; istället för ett helt kilo chips bara äta 500g chips, skulle inte det leda till mindre fett på kroppen?

Voila! Bantningstips för er tjockisar..

Är det bara jag eller blir dessa bantningstips mindre och mindre givande varje jävla år som går?

Kommentarer
Postat av: Junie

Jag tror att det är samma bantningstips de plockar fram och återanvänder varje år faktiskt, möjligen med någon liten modifikation. Kanske till och med flera gånger per år.

2010-04-23 @ 18:19:37
URL: http://sockeriogat.wordpress.com
Postat av: Emilia

Min favorit är "tänk dig smal"..Det värsta är att jag tror lite på det också. Jag satsar fullt ut på den metoden. Det är därför jag är tjock, tror jag.

2010-04-23 @ 19:53:31

Kommentera här:

Namn:
How you doin?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt budskap:

Trackback
RSS 2.0