Sanningen svider

Varför ljuger vuxna människor för barn?
Är det för att roa, dölja eller skydda?
Man har egentligen ingen riktig förklaring på varför, skulle jag tro.

Men följande t.ex:

"Du får fyrkantiga ögon om du tittar för mycket på tv/sitter för nära tv:n"
"Tandfen, påskharen och tomten finns på riktigt och gör andra glada för ingen speciell anledning"
"Du får inte bada direkt efter du ätit!"
"Om du gör för många konstiga miner kan ditt ansikte fastna på det viset, och aldrig bli sig likt"
"Är du trött? Inga problem, det fixar John Blund!"
"Ställer du inte ut gröt till tomten så är han inte snäll mot dig"
"Tungan blir svart om du ljuger!"

Varför allt detta smussel?
Säg sanningen istället :)
Kanske inte lika kul för barnen dock


Kommentarer
Postat av: Emilia

Ärligt talat så tror jag det med bada är sant. Jag hoppas det nu när jag skrivit det så folk inte tror jag är efterbliven. Men är det inte typ så att om man anstränger kroppen hårt(=simma t.ex) efter man ätit kan man hamna i kramp.. eller?

2010-06-29 @ 19:33:35

Kommentera här:

Namn:
How you doin?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt budskap:

Trackback
RSS 2.0