Vad vore Sverige utan mellanmjölk?

Den som inte känner igen det typsiska svenska "måttlig mängd"(kanske)-uttrycket är nog inte svensk.
Jag är kanske dålig på att formulera mig, men ni vet vad jag menar, jag kan ta ett exempel:

"Hej kära Sexpanelen!
Det är så att jag fått utslag på mitt könsorgan, och jag vet inte vad det är.
Vad ska jag göra?
Mvh Anonym"

I 99,99% av fallen får personen detta till svar:
"Jag vet inte hur de ser ut, eller om de gör ont, men du bör uppsöka läkare för att vara på den säkra sidan"

Eller: Hur ska jag borsta tänderna, och hur länge?


  • Hur ska jag lära mig fickparkera?
  • Hur ska jag sova; på rygg, mage eller på sidan?
  • Coca Cola Light eller Coca Cola Zero?
  • Ska man ha katt när man bor i lägenhet?
  • Hur ska jag ragga upp folk på krogen?
  • Ska jag självmant lägga in mitt mobilnummer på eniro.se?
  • Bör jag hålla igen näsborrarna när jag nyser?
  • PS3, Wii eller XBOX360?
  • Hur många människor ska nästa diktator/president massmörda?


Alla frågor kan besvaras med : Det som känns bäst för personen i fråga.
Eller?


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
How you doin?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt budskap:

Trackback
RSS 2.0