Slampa

Det där att tjejer inte får ligga med massa killar utan att bli kallad för slampa..
Det är väl egentligen inte så konstigt?
Jo, för om det är en kille som gör samma sak så är det helt acceptabelt, tydligen.
Varför? - Jo, för att tjejer har lättare för att få ligga, och säg INTE att det inte är så.

Om vi skulle kunna tävla på något sätt, könen sinsemellan, två lika attraktiva personen, en av varje kön, släppa ut de på stan och be de fråga vars 50 personer "hej, vill du ligga?"

Vem får då mest JA-svar?
Jo, tjejen..

Och vem får noll JA-svar?
Jo, killen.

För att killar är så jävla kåta, omdömeslösa, patetiska sugproppar som knullar allt som rör sig.
Därför är det en negativ sak att ligga med många killar.
För att killar tror att alla killar är precis som den stereotypiska bilden av runtknullande killar; att alla är grisar och bara är ute efter att få doppa sitt chips i dippan.

Så när en kille hör att en tjej legat med 10-15 fler personer än vad han själv legat med så är det just på dessa äckel han tänker på.
Men man ska inte kalla någon för slampa ändå.
När kommer detta att förändras?
Aldrig, tyvärr.
Män och kvinnor är inte likadana, och kommer aldrig att bli.
Hur många kvinnor respektive män är det som våldtar?
Hur många män behandlar kvinnor som kvinnor ska behandlas, med respekt, och inte som objekt?

Kommentarer
Postat av: Junie

Smart. Det ligger nog en hel del i det, tror jag. Fast tjejer är inte så lite kåta heller... kanske är vi lite mer kräsna bara? Förutsatt att vi är nyktra dårå haha.

2010-03-23 @ 00:03:13
URL: http://sockeriogat.wordpress.com
Postat av: Simon

Jag märker att jag får ner rätt mycket nyttigt på bloggen när jag är trött och rastlös..

men det blir lite dimmigt, och jag gör mig svårförståelig, och det mesta blir osammanhängande och folk tror nog jag är hög.. :D

2010-03-23 @ 16:35:55
URL: http://simplified.blogg.se/
Postat av: My

bra skrivet. blä mår dåligt varje gång någon nämner våldtäck o annat sånt.. vi har sånt i samhäll.. flera lektioner där man var tvungen att lyssna om hur flickor dödas o hur männen våldtar extremt många... man blir helt knas i huvudet av att tänka på de :(

2010-03-24 @ 17:07:31
URL: http://myjosphine.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
How you doin?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt budskap:

Trackback
RSS 2.0