YES, jag slapp undan med äran i behåll!

Jag tror alla människor har något gemensamt.
Inte det att vi allihopa innerst inne är goda, men att vi allihopa ogillar påträngande försäljare.
Tele2 och Telenor är de värsta.
(speciellt där man inte kan undvika dom, framför ingången till CityGross t.ex)

Igår när jag skulle in på CtyGross för att handla lite nödvändigheter för helgen, så hände just detta; någon sliskig 20-årig Tele2-försäljare som närmar sig mig med ett påklistrat leende.
Jag försöker smyga mig förbi honom, men dum som jag är plockar jag upp min mobiltelefon och låtsasläser ett sms.

Säljare: Hallå där!
S: Hej!
Säljare: Vilken operatör ringer du med?
(och nu har jag redan sett denna stora TELE2-logo vid entrén, och jag försöker givetvis använda detta till min fördel)
S: Jag har Comviq..
Säljare: Jaha, vad bra! Vi erbjuder alla Tele2-kunder 200kr extra i ringpott.

Fan, jag kan inte avslöja att jag ljugit när jag redan kommit såhär långt.
Varför i helvete kunde jag inte sagt sanningen; att jag har TRE?

S: Jaha.. vad...ehm..bra
Säljare: Ja, vad har du för nummer?
S: 070 ¤#¤ #¤#¤

Säljaren antecknar

Säljare: Och ditt namn?
S: Simon
Säljare: Vad mer än bara Simon?
S: Vandetta

Säljaren skriver "Simon Van Detta" under raden där han skrivit mitt telefonnummer.

Säljare: Har du kontantkort eller abonnemang?
S: Abonnemang..
Säljare: Vad har du för abonnemang? Snackis?
S: Alltså, jag vet inte riktigt.. har precis fyttat över mitt nummer från TRE
Säljare: Jaha, då funkar det inte.

YES, jag slapp undan med äran i behåll!

Eller, vänta lite...

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
How you doin?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt budskap:

Trackback
RSS 2.0